Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 5, 2011

Turning point in life....


Everyone has a turning point in his/her life... ayat ni mungkin agak jarang didengar.. tapi inilah antara nasihat pertama yg saya terima dari seseorang yg istimewa dlm hidup saya.. dan tak dapat saya sangkal ayat ni memang amat istimewa bagi diri saya yang selalu tidak jelas dengan arah tujuan hidup saya sendiri sebelum ini.. :)

Selepas bertemu dengan dia.. hidup saya seakan-akan mendapat sinaran baru, seakan-akan mendapat sesuatu pencerahan ke atas diri saya sendiri dan jalan hidup yang akan saya tempuhi di masa-masa mendatang...

terima kasih yang tak terhingga ke atas si dia yang telah memberikan aku satu titik penting perubahan dlam hidup saya dimana sebelum ini saya memang kurang jelas... tetapi kini mataku dan hatiku telah terbuka dengan seluas-luasnya untuk melihat apa yang ada di hadapanku dan jalan-jalan yang ingin aku tempuhi...

syukur setinggi-tinggi syukur ke hadrat Illahi Tuhan semesta alam, yang menunjukkan jalan yang lurus; iaitu jalan orang-orang yang Allah anugerahkan nikmat kepada mereka, dan bukan jalan orang-orang yang dimurkai Allah dan bukan juga jalan orang-orang yang sesat. Lahawla wala quwwata illabillah huwal alliyul azhim. Tiada daya upaya dan kekuatan melainkan dengan kekuasaan Allah yang Maha Agung. InsyaAllah jika kita berusaha untuk mencari dan mengikuti jalan Allah yang lurus, maka Allah tak akan mensia-siakan hamba-hambaNya yang tulus dan ikhlas mengharapkan petunjuk dan hidayah dariNya. Amin.

No comments: